Vi genomförde våren 2025 en kundenkät för att kartlägga om våra kunder är nöjda och identifiera vad som eventuellt behöver utvecklas. Totalt 27 kunder svarade på enkäten, varav en del intervjuades per telefon och en del svarade elektroniskt. Vi vill uttrycka vår tacksamhet till alla er som svarade. Responsen är viktig för att vi ska kunna bli bättre.
Kartläggningen i enkäten visar att våra kunder huvudsakligen är nöjda med vår verksamhet och särskilt med kvaliteten och leveranssäkerheten som kontinuerligt håller en hög nivå. Samtidigt fick vi en tydlig bild av vad vi vill satsa mera på.
Allt nöjdare kunder
Resultatet berättar om starka kundrelationer. Indexet Net Promoter Score (NPS) visar 63, vilket är en förbättring jämfört med resultatet år 2022 (54). Största delen av de som svarade upplever en hög kvalitet på samarbetet och ett fungerande samarbete.
- 52 procent upplever att ITA Nordics verksamhet förbättrats under det senaste året.
- 93 procent kunde uppge namnet på den huvudsakliga kontaktpersonen.
- 70 procent tycker att ITA Nordic är en bättre samarbetspartner än konkurrenterna.
Vår höga kvalitet och leveranssäkerhet får beröm
I de fria svaren nämndes upprepade gånger leveranssäkerheten, yrkeskunnigheten och den goda kvaliteten på kundservicen. Våra medarbetare berömdes för att kommunicera på ett öppet och professionellt sätt.
”En av de mycket få leverantörer som håller tidtabellerna, och har en alltigenom bra och högklassig verksamhet.”
”En utmärkt kvalitet och tillförlitlighet jämfört med andra leverantörer som är i samma bransch och i ”samma liga”.”
”ITA Nordic är en bättre upplevelse, vi löser utmaningar med hjälp av den yrkeskunniga personalen.”
Hållbar utveckling allt viktigare
97 procent av de som svarade lägger stor vikt vid våra satsningar på en hållbar utveckling. I samarbetet värdesätter kunderna våra långsiktiga insatser för miljön. I framtiden blir hållbarheten allt viktigare. Detta märks både i kundernas ambitioner och i lagstiftningens krav.
Utvecklingsarbetet fortsätter. Vi jobbar för att göra vår verksamhet ännu mer kundorienterad och ansvarsfull.