Toteutimme keväällä 2025 asiakaskyselyn, jonka tavoitteena oli selvittää asiakkaidemme tyytyväisyyttä ja tunnistaa mahdollisia kehityskohteita. Kyselyyn vastasi yhteensä 27 asiakasta, joista osa haastateltiin puhelimitse ja osa vastasi sähköisesti. Olemme kiitollisia jokaiselle vastaajalle. Palaute on tärkeä osa jatkuvaa parantamistamme.
Kyselyn perusteella asiakkaat ovat pääosin tyytyväisiä toimintaamme ja erityisesti siihen, että laatu ja toimitusvarmuus pysyvät korkealla tasolla. Samalla meillä on selkeä näkemys siitä, mihin haluamme panostaa lisää.
Tyytyväisyys vahvistui
Tulokset kertovat vahvoista asiakassuhteista. Saimme Net Promoter Score -indeksissä (NPS) arvon 63, mikä on parannus vuoden 2022 lukemaan (54). Suurin osa vastaajista koki yhteistyön laadukkaaksi ja toimivaksi.
- 52 % koki ITA Nordicin toiminnan parantuneen viimeisen vuoden aikana.
- 93 % osasi nimetä pääasiallisen yhteyshenkilön.
- 70 % prosenttia piti ITA Nordicia kilpailijoitaan parempana yhteistyökumppanina.
Laatua ja toimitusvarmuutta arvostetaan
Avoimissa vastauksissa nousi toistuvasti esiin toimitusvarmuus, osaaminen ja asiakaspalvelun laatu. Henkilöstömme sai kiitosta avoimesta kommunikaatiosta ja asiantuntevasta otteesta.
”Harvoja toimittajia, jotka pysyvät aikataulussa, toiminta kaiken kaikkiaan hyvää ja laadukasta.”
”Omalla alallaan ja ”sarjassaan” laadultaan ja luotettavuudeltaan erinomaista tasoa.”
”Mielestäni yksi parhaista kokemuksista; pystymme ratkaisemaan haasteita ammattitaitoisen henkilökunnan ansiosta.”
Kestävä kehitys yhä tärkeämpi
97 % vastaajista piti kestävän kehityksen panostuksia olennaisina yhteistyön kannalta. Asiakkaat arvostavat pitkäjänteistä työtämme ympäristövastuullisuuden saralla. Tulevaisuudessa kestävyydellä on entistä suurempi painoarvo. Tämä näkyy niin asiakkaiden tavoitteissa kuin lainsäädännön vaatimuksissa.
Kehitystyö jatkuu. Suuntamme on kohti yhä asiakaslähtöisempää ja vastuullisempaa toimintaa.